روز اول کارگاه
| مجری | زمان | ساعت | موضوع | 
| افتتاحیه کارگاه و بیان اهداف | 20 دقیقه | 
 | 
 | 
| معارفه و انجام پیش آزمون | 30 دقیقه | 
 | - | 
| مروری بر اصول جلب حمایت همه جانبه | 30 دقیقه | 
 | 
 | 
| اصول مذاکره و آمادگی برای انجام آن | 40 دقیقه | 
 | 
 | 
| استراحت و پذیرایی | 20 دقیقه | 
 | - | 
| انجام کار گروهی 1 | 60 دقیقه | 
 | شرکت کنندگان | 
| ارائه نتایج کار گروهی 1 | 40 دقیقه | 
 | دبیران گروه ها | 
| ناهار و نماز | 60 دقیقه | 
 | - | 
| مهارت های انجام یک مذاکره اثربخش | 40 دقیقه | 
 | 
 | 
| انجام کار گروهی 2 | 60 دقیقه | 
 | شرکت کنندگان | 
| ارائه نتایج کار گروهی 2 | 40 دقیقه | 
 | دبیران گروه ها | 
| جمع بندی مطالب روز اول کارگاه | 10 دقیقه | 
 | 
 | 
روز دوم کارگاه
| مجری | زمان | ساعت | موضوع | 
| مروری بر مطالب روز اول | 10 دقیقه | 
 | - | 
| اصول چانه زنی و کسب آمادگی برای انجام آن | 40 دقیقه | 
 | 
 | 
| انجام کار گروهی 3 | 60 دقیقه | 
 | شرکت کنندگان | 
| ارائه نتایج کار گروهی3 | 40 دقیقه | 
 | دبیران گروه ها | 
| استراحت و پذیرایی | 20 دقیقه | 
 | - | 
| اجرای تکنیک چانه زنی اثربخش | 40 دقیقه | 
 | 
 | 
| ناهار و نماز | 60 دقیقه | 
 | - | 
| کار گروهی 4 | 60 دقیقه | 
 | شرکت کنندگان | 
| ارائه نتایج کار گروهی 4 | 40 دقیقه | 
 | دبیران گروه ها | 
| مهارت های جلب حمایت رسانه ها | 40 دقیقه | 
 | 
 | 
| جمع بندی مطالب و ارزشیابی پایانی | 40 دقیقه | 
 | - | 
پرسش های پیش آزمون/ پس آزمون (Pretest/Posttest)
1- ویژگی اصلی مذاکره (Negotiation) چیست؟
الف- رسیدن به توافقی که در آن منافع دو طرف حاصل شود
ب- تبادل اطلاعات مرتبط با موضوع برای اتخاذ تصمیم های مناسب
ج- قانع کردن طرف مقابل برای تغییر نظر خود و قبول نظر دیگری
د- آگاهی دو طرف از مواضع یکدیگر درباره موضوع
2- کدام شیوه مذاکره را در شرایطی که موقعیت برتری دارید انتخاب می کنید؟
الف- رقابت کننده
ب- همکاری کننده
ج- راضی کننده
د- اجتناب کننده
3- کدام شیوه مذاکره ویژه شرایطی است که قصد برقراری روابط مطلوب با طرف مذاکره دارید؟
الف- رقابت کننده
ب- همکاری کننده
ج- راضی کننده
د- اجتناب کننده
4- مهمترین اصل در مذاکره چیست؟
الف- کنترل عواطف و احساسات خود
ب- تحلیل طرف مذاکره و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها
ج- پرهیز از دادن امتیاز بدون گرفتن امتیاز متقابل
د- پرهیز از حدس زدن درباره نظرات و دیدگاه های طرف مذاکره
5- کدام مورد از جمله خطاهای رایج در مذاکره به شمار نمی رود؟
الف- تعیین اهداف مبهم و غیرشفاف
ب- آگاهی ناکافی از اهداف طرف مذاکره
ج- توجه ناکافی به علایق و نگرانی های طرف مذاکره
د- اختصاص زمان ناکافی برای مذاکره
6- مهارتی که با آن مذاکره کننده می تواند خود را در جایگاه طرف مقابل بگذارد و موقعیت را از نگاه او ببیند، مشکلات بالقوه در کدام حوزه را کاهش می دهد؟
الف- مشکلات حوزه درک
ب- مشکلات حوزه احساس
ج- مشکلات حوزه ارتباط
د- همه موارد
7- کانون اصلی تمرکز در چانه زنی (Lobbying) کدام است؟
الف- تاثیرگذاری بر شرکای برنامه برای همراه کردن آنان با موضوع
ب- تاثیرگذاری بر مخالفان و کاهش نیروی مخالف موضوع برنامه
ج- تاثیرگذاری بر تصمیم گیرندگان به ویژه قانونگزاران به نفع موضوع
د- برانگیختن اقشار جامعه برای اعلام نیازها و خواسته های خود
8- کدام از منابع قدرت در یک چانه زنی موثر به مشار نمی رود؟
الف- خبرگی و مهارت فرد یا سازمان عمل کننده
ب- نمایندگی گروه بزرگی از افراد اجتماع
ج- منابع در اختیار فرد یا سازمان عمل کننده
د- برانگیختگی جامعه در نتیجه برنامه های مختلف در رسانه های جمعی
9-توجه به محدودیت های زمانی و موقعیت تصمیم گیرندگان و تعیین موضوعاتی که باید در چانه زنی مورد بحث قرارگیرد و محورهایی که باید از دستور کار جلسه خارج شود، چه نام دارد؟
الف- تعیین محور چانه زنی
ب- تهیه پیش نویس
ج- چارچوب بندی موضوع
د- طراحی راهبرد ارتباطی با تصمیم گیرندگان





 







































 
